قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها
سرخط خبرها

خراسان رضوی جزو ۳ استان با بیشترین میزان چک مبادله شده قرار گرفت

  • کد خبر: ۲۰۷۹۱۲
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
خراسان رضوی جزو ۳ استان با بیشترین میزان چک مبادله شده قرار گرفت
در آذرماه ۱۴۰۲، خراسان رضوی پس از تهران و اصفهان، بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌های کشور دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق اعلام اخیر بانک مرکزی براساس آمار چک‌های مبادله‌ای طی آذر ماه ۱۴۰۲، ۹۲درصد از کل چک‌های مبادله شده در سامانه چکاوک وصول شده است. این نسبت از نظر مبلغی معادل ۸۷.۵ درصد است.

در آذر ماه امسال، در کل کشور بیش از ۷.۹ میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ۵۲۵۳ میلیارد ریال مبادله شده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۰.۱ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در این ماه، ۴۹.۲ درصد از چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران ۳۱.۵ درصد، اصفهان ۱۰.۶ درصد و خراسان رضوی ۷.۳ درصد مبادله شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده اند.

در این ماه ۶۲.۱ درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران ۴۹.۲ درصد، اصفهان ۷.۴ درصد و خراسان رضوی ۵.۵ درصد مبادله شده که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

خراسان رضوی در بین استان‌ها با بیشترین چک‌های وصولی رمزدار

بانک مرکزی در گزارش خود همچنین اعلام کرد: در آذر ماه ۱۴۰۲، در کل کشور حدود ۳۵۳ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بالغ بر ۱۴۷۳میلیارد ریال وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۳.۹ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۲ درصد افزایش داشته است.

در این ماه ۵۱.۳ درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهران ۳۳.۱ درصد، اصفهان ۹.۲درصد و خراسان رضوی ۹ درصد وصول شده که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها داشته‌اند.

همچنین ۷۱.۱ درصد از ارزش چک‌های مورد اشاره، در استان‌های تهران ۵۸درصد، خراسان رضوی ۶.۸درصد و اصفهان ۶.۳ درصد وصول شده است.

چه تعداد چک برگشت خورد؟

طبق اعلام بانک مرکزی در آذر ماه امسال، در کل کشور حدود ۶۳۷ هزار فقره چک به ارزش حدود ۶۵۹هزار میلیارد ریال برگشت داده شده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۲.۱ درصد و ۹.۵ درصد افزایش داشته است.

مقایسه تعداد چک‌های برگشتی در ۹ماه ابتدایی سال‌های اخیر نشان می‌دهد اجرای قانون چک گرچه استفاده از چک را کاهش داده، اما از نسبت چک‌های برگشتی کاسته است.

مهم‌ترین عاملی که موجب شده است چک‌های برگشتی، از نظر تعداد و مبلغ، روند افزایشی به خود بگیرد، سیاست انقباضی بانک مرکزی تحت عنوان کنترل کل‌های پولی و رشد نقدینگی است.

همچنین کسری یا فقدان موجودی حساب عامل برگشت حدود ۶۲۱ هزار فقره چک به ارزش بیش از ۶۴۳هزار میلیارد ریال در آذر ماه ۱۴۰۲ بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->